Nyheter

Redovisningscontroller för längre vikariat

S_120_64_fsafrafa


OM TJÄNSTEN

Vill du arbeta i en organisation som sätter den enskilda människan i centrum?

Kunna hjälpa och stödja människor i utsatta situationer har varit vår drivkraft ända sedan start. Vi arbetar för att stärka den enskilda människan, förbättra hela livssituationen och stötta till egenmakt genom social omsorg och socialt företagande. Stadsmissionen vill utmana samhället genom att bedriva och innovativt utforma social verksamhet utifrån den enskilda individens behov.

På Stadsmissionens kansli arbetar stödfunktioner till våra enheter som på olika sätt arbetar med människor i utsatta livssituationer. Vårt uppdrag är att vara ett verksamhetsnära specialiststöd för chefer och medarbetare i HR, ekonomi, marknad och insamlingsfrågor. Vi arbetar ständigt för en ökad kvalitet och intern kontroll.

Vi söker nu en redovisningscontroller för ett längre vikariat.

Som redovisningscontroller har du övergripande ansvar för månadsvisa bokslut med periodiseringar, avstämning och dokumentation av huvudbok, projektredovisning etc. Du ansvar för årsbokslut och årsredovisning samt för uppföljning och analys av projekt, resultat och nyckeltal på övergripande- och verksamhetsnivå. Du är också delaktig i arbete med ekonomisk planering och budget.
I tjänsten ingår också redovisning av sociala avgifter och anställdas skatter samt framtagandet av ekonomiska rapporter till ledningsgrupp, styrelse, FRIII, Svensk Insamlingskontroll SCB m.m. Du har ett övergripande ansvar för redovisning, uppföljning, analys och rapportering av gåvor, bidrag och projektmedel.
Linköpings Stadsmission hanterar förutom den egna ekonomiadministrationen även motsvarande uppgifter för Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner. I arbetet som redovisningscontroller ingår att arbeta gentemot båda dessa organisationer.



OM DIG

Vi söker dig som är strukturerad, organiserad, ansvarstagande och har både en vilja och förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra kring gemensamma uppdrag och projekt. Vi ser också att du är nyfiken, kreativ och har god problemlösningsförmåga samt har förmågan att lyfta blicken och se de frågor och problem du möter ur flera olika perspektiv. Eftersom du kommer arbeta både på bredden och djupet inom ekonomiområdet är det viktigt att du har en analytisk förmåga och kan se de olika ekonomiska samband som finns i verksamheten. Vi söker därför dig som trivs med att arbeta nära verksamheten och ser ekonomistyrningen som en stödfunktion till verksamheten.

Formella krav
• Civilekonom eller motsvarande
• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Erfarenhet att arbeta i affärssystem/ekonomisystem.
• Goda IT kunskaper (Microsoft Officepaketet)

 

Anställning

Heltid, 6 månader eller längre.

Anställningen är ett vikariat för en föräldraledighet, med tillträde september-oktober.


Kontakt

Kerstin Ellis
Administrativ chef
Tfn: 070-265 62 61

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Dröj inte med din ansökan, urval sker löpande. Då vi sitter mycket i möten, nås vi bäst på mail.

Skicka in din ansökan hit. Ansök senast 12 augusti.

Då vi sitter mycket i möten, nås vi bäst på mail. Dröj inte med din ansökan, urval sker löpande.

Märk ansökan med "Redovisningscontroller"

Genom att söka denna tjänst godkänner jag att mina personuppgifter registreras och behandlas för rekrytering. Lämnade uppgifter kommer att vara tillgängliga för HR och rekryterande personer inom organisationen i enlighet med EU:s Dataskyddsförordning (2018), GDPR.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Linköpings Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Publicerat: 2018-07-02