Nyheter

Driven projektledare/ ”Fundraiser” till Stadsmissionens marknads och -insamlingsteam

S_120_64_familjeterapeut-samtalsm

Vill du bidra till ett mänskligare samhälle och göra skillnad för människor i utsatthet genom ditt arbete? Vi söker dig som har viljan att utveckla våra framtida strategier och aktiviteter inom insamling, för att möjliggöra fler egenfinansierade verksamheter. Som projektledare för fundraisingarbetet är du operativt ansvarig för att driva arbetet med att få gåvor, bidrag och donationer till Linköpings Stadsmission. Du ansvarar för hela fundraisingprocessen, från identifiering av potentiella givare till att etablera en långsiktig relation.


OM TJÄNSTEN Som projektledare/fundraiser blir ditt uppdrag att sätta strategier och planering, framtagande och genomförande av kampanjer med mål att rekrytera nya givare och att stärka relationerna med befintliga givare. I ditt uppdrag ingår också att vårda relationen med befintliga vänföretag och att etablera nya relationer för att öka insamlade medel från såväl privata givare som företag. Du utformar och är delaktig i att utföra marknads och –insamlingsaktiviteter. Du är administrativt ansvarig för att förvalta och utveckla innehåll och möjligheter i vårt CRM-system. Vidare innebär tjänsten att tillsammans med Marknads- och insamlingschef sätta strategier för insamlingsarbetet framåt och utvärdera insamlingsaktiviteter. Du kommer att arbeta självständigt men även vara en del av marknadsteamet gällande utvecklingen av samtliga processer för medlems- och givarvård över tid.

Arbetsuppgifter och ansvar:
• Utveckla strategier och riktade kampanjer.
• Öka insamlade medel från privatpersoner och företag.
• Att bygga förtroenden och intäkter från institutionella och stora givare.
• Etablera och vårda relationer med befintliga givare och vänföretag.
• Att kvalitetssäkra och fortlöpande rapportera om projekt till givare och andra intressenter.


OM DIG Du är organiserad, resultatorienterad och har lätt att utveckla kontakter och bygga relationer. Vi ser gärna att du har dokumenterad yrkeserfarenhet inom marknadsföring och insamling. Det är meriterande om du har erfarenhet av fundraising och digitalt insamlingsarbete riktat mot privatpersoner, företag och stora gåvor.
Vi söker dig som har ett tydligt målfokus och är inställd på att arbeta både strategiskt och operativt för att vi ska nå våra insamlings- och affärsmål. Du har ett eget nätverk inom regionens näringsliv och är en igångsättare och självgående i ditt arbete. Kort sagt har du en mycket god förståelse för insamlingsarbetets mekanismer och hur vi ska stärka vårt varumärke, få fler givare, hitta och bygga ytterligare relationer.

FORMELLA KRAV
• Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
• Erfarenhet av sälj och- eller insamlingsarbete.
• Erfarenhet av administrativa verktyg samt CRM-system för insamling och databearbetning.
• Goda kunskaper i kommunikation och relationsskapande via digitala kanaler och sociala medier.
• Tidigare yrkeserfarenhet av att projektledning.
• Förmågan att kommunicera tydligt och förtroendegivande är viktig, såväl muntligt som skriftligt.

 

Anställning

2 år med möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: 75-100%
Arbetstid: Dagtid
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via mail
senast 2017.11.12

Skicka in ansökan till: linda.claesson@linkopingsstadsmission.se

Skriv "Fundraiser" i ämnesraden.

OBS! Dröj inte med din ansökan, urval sker löpande. Då vi sitter mycket i möten, nås vi bäst på mail.

Publicerat: 2017-09-12